CORONAVIRUS - Boerenlodge

Ga naar de inhoud


CORONAVIRUS (COVID-19)
                                                                                                                                                                  
Waar ontzorgen NU al begint met transparantie
Informatie betreffende het Coronavirus (COVID-19)
24 maart 2020 (update)
Naar aanleiding van de berichtgevingen over het coronavirus kunnen we ons voorstellen dat er vragen zijn omtrent jouw geboekte verblijf. Of dat er twijfels zijn als je voornemend bent om te willen boeken. Op deze pagina informeren we je over de actuele ontwikkelingen bij de Boerenlodge.

Let op! Genoemde zaken kunnen op basis van de RIVM ontwikkelingen worden aangepast.
Houd daarom deze pagina in de gaten voor de laatste info.

Kan ik een verblijf boeken bij de Boerenlodge?
Ja, je kunt gewoon boeken. Er gelden geen restricties voor het boeken van een vakantieverblijf in Drenthe. Uiteraard weet niemand hoe het de aankomende periode verder zal gaan verlopen, maar we houden de situatie in de gaten over de ontwikkeling rondom het coronavirus en de impact die het zou kunnen hebben op jouw verblijf. Mocht de situatie drastisch wijzigen, inhoudend dat jouw verblijf hier niet door kan gaan, dan kan er via onze coulance regeling worden omgeboekt. Nb een ieder die bij ons een verblijf boekt, wijzen we ook op de verantwoordelijk voor het afsluiten van een reis- en/of annuleringsverzekering. Informeer goed naar de voorwaarden. Juist nu met deze risico factoren, kun je door ziekte of ziekte die ontstaat tijdens het verblijf, jouw geboekte verblijf annuleren. Hoe vervelend zo een situatie ook is, maar is jouw geboekte verblijf in de meeste gevallen 100% verzekerd en krijg je je geld ook terug.
Wij richten ons vooral op de bijkomstigheden die nu spelen zoals de onzekerheid en twijfel, niemand weet hoe de aankomende periode gaat verlopen. Deze begrippen zijn helaas niet te verzekeren, zodoende bieden we in deze uitzonderlijke periode een tijdelijke coulance regeleling aan.
Zie
onderstaande voorwaarden.

Is de Boerenlodge geopend?
Ja, de Boerenlodge is geopend. We houden ons aan de richtlijnen van het RIVM. Hygiene en schoonmaken stellen wij hoge eisen aan. Zodoende bieden wij ook niet de mogelijkheid om de schoonmaak door gasten zelf te laten doen. De Boerenlodge is een prive plek, waar je dus prive met jouw gezelschap verblijft zonder de aanwezigheid van andere gasten, met een royale eigen tuin, eigen wellness, eigen veranda.
Voor de volledigheid, op het erf bevinden zich alleen ons huis en de Boerenlodge. Voor een verblijf in de lodge gelden dezelfde landelijke richtlijnen als die men thuis opvolgt.
Mochten horecagelegenheden in de buurt tijdens jouw verblijf gesloten zijn, dan kun je sowieso gebruik maken van diverse afhaalservices. Zelf kokkerellen kan natuurlijk ook in de goed uitgeruste Boerenlodge keuken of maak gebruik van onze nieuwe bbq buitenkeuken.

Ik heb geboekt, maar gaat dit door?
Ja, jouw boeking gaat door en je bent van harte welkom. In het geval van een negatief reisadvies voor onze provincie of stad word je hierover door ons geïnformeerd. Mocht je zelf twijfelen en ook zonder negatief reisadvies willen annuleren dan ligt de keuze uiteraard aan jezelf. Onze annuleringsvoorwaarden zijn van toepassing. Tot uiterlijk 4 weken voor de geboekte aankomstdatum kun je kosteloos annuleren. Daarna worden er bij annulering kosten in rekening gebracht. Gezien de situatie rondom corona bieden we momenteel een coulance regeling aan, tot 14 dagen voor de geboekte aankomstdatum kun je jouw boeking omboeken.
Zie onderstaande voorwaarden.

Kan ik (kosteloos) annuleren?
Het is raadzaam om eerst je eigen reis- en/of annuleringsverzekering te raadplegen voor meer informatie over het annuleren van jouw verbliijf.  Onze annuleringsvoorwaarden zijn van toepassing.Tot uiterlijk 4 weken voor de geboekte aankomstdatum kun je kosteloos annuleren. Daarna worden er bij annulering kosten in rekening gebracht. Gezien de situatie rondom corona bieden we momenteel een coulance regeling aan, tot uiterlijk 14 dagen voor de geboekte aankomstdatum kun je jouw boeking omboeken.
Zie onderstaande voorwaarden.

Ik woon in het buitenland en er geldt een uitreisverbod?
Woon je in Belgie of Duitsland en heb je een verblijf geboekt bij de Boerenlodge. Mocht je te maken hebben of krijgen met het uitreisverbod wat in voor jouw land is opgelegd vanuit de overheid, dan begrijpen we dat je je zorgen maakt over jouw verblijf. Voor dit moment geldt, dat wij contact opnemen met belgische en duitse gasten (met aankomstdata die nu gelden tot 6 april a.s.). We zullen gezamelijk kijken naar een nieuwe verblijfsdatum.

Wat gebeurt er als het gaat om onze gezondheid?
Mochten wij zelf besmet raken met het coronavirus, dan zullen wij genoodzaakt zijn om de Boerenlodge tijdelijk te sluiten. Mocht dat het geval zijn, zullen wij je hier direct over informeren in dat geval kan het verblijf kosteloos worden omgeboekt.

Ik heb klachten of ben ziek?
Mocht jezelf of iemand in jouw reisgezelschap last hebben van klachten die gerelateerd zijn aan die van het coronavirus (hoesten, keelpijn, koorts, aanhoudende hoofdpijn), dan moeten we je helaas verzoeken thuis te blijven en contact op te nemen met de huisarts. Als je door ziekte niet kunt komen, dan kun je je beroepen op de annulerings/ of reisverzekering, de huisarts zal hiervoor een medische verklaring afgeven. Neem zo spoedig mogelijk contact met ons op om je vakantie te annuleren.
Zie onderstaande voorwaarden.

Voorwaarden
Genoemde zaken kunnen op basis van de RIVM ontwikkelingen worden aangepast.
Houd daarom deze pagina in de gaten voor de laatste info.

Voorwaarden omboeken
De coulance regeling geldt zolang dit nodig is en staat vermeld op de site!
  • Tot uiterlijk 14 dagen voor de geboekte aankomstdatum kun je jouw geboekte verblijf omboeken naar een andere periode (alleen geldig in het boekjaar 2020 obv beschikbaarheid). De administratie kosten voor deze omboeking zijn 25 euro.
  • Bij prijsverschil tussen jouw nieuwe verblijf en het reeds geboekte verblijf, dan wordt het prijsverschil verrekend. Inhoudend bij een lager bedrag ontvang je geld van ons terug, bij een hoger bedrag betaal je geld bij.
  • Dit betreft een extreme situatie, van deze uitzonderingsregeling kan 1 malig gebruik van worden gemaakt.

Voorwaarden annuleren
Het annuleren van jouw geboekte verblijf bij ons (vanwege het coronavirus) is mogelijk maar niet kosteloos. Hiervoor gelden onze annuleringsvoorwaarden. Een ieder die boekt is verantwoordelijk voor het afsluiten van een annulerings/of reisverzekering. Bij ziekte voortijdig of tijdens jouw verblijf kun je een beroep doen op jouw annulerings/ of reisverzekering, Informeer naar de dekkingsvoorwaarden. In de meeste gevallen wordt 100% van jouw verblijfskosten gedekt en krijg je het geld terug.
  • 4 weken voor ingangsdatum is 50% van de aanbetaling als vergoeding verschuldigd
  • 3 weken voor ingangsdatum is 100% van de aanbetaling als vergoeding verschuldigd
  • 2 weken voor ingangsdatum is 75  % van het totaalbedrag als vergoeding verschuldigd
  • 1 week voor ingangsdatum is 100% van het totaalbedrag als vergoeding verschuldigd

Terug naar de inhoud